Winter in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Puck Hermans - WaarBenJij.nu Winter in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Puck Hermans - WaarBenJij.nu

Winter in Zuid-Afrika

Blijf op de hoogte en volg Puck

10 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal,

Zoals beloofd zou ik dit keer iets eerder wat van mij laten horen zodat het niet weer een hele lap tekst werd.

De afgelopen week was een rustige week met behoorlijk slecht en koud weer. Dit heeft mij echter niet weerhouden om weer een aantal erg leuke dingen te doen. Op woensdag had ik een afspraak met Peter om wat meer informatie te krijgen voor mijn stage opdracht. Tijdens dit gesprek zei peter dat ik nog een keer met hem samen naar de Game Farm moest gaan. Omdat ik dit natuurlijk een erg goed idee vond besloten we ondanks het slechte weer er donderdag naar toe te gaan. Maar Peter had er erg zin in gekregen en besloot dat we nu maar meteen gingen want in de regen was het nog veel leuker.

Omdat ik hier niet op voorbereid was gingen we eerst naar Peter zijn huis om gepaste kleding te halen zodat we ook bestand waren tegen wat regen. Nadat ik veel te grote laarzen, een regenbroek en een regenjas had gekregen konden we gaan. Toen we aankwamen stond de Rhino (soort buggy) al klaar en konden we richting de Game Farm. Omdat we op de Game Farm rustig moesten rijden reden we er met een omweg door de kwekerij heen.

In de Game Farm hebben we weer naar alle dieren gekeken. Toen we de giraffe zagen besloten we om uit te stappen en er met de voet heen te lopen om ze van wat dichterbij te kunnen zien en om natuurlijk wat betere foto`s te maken als de vorige keer.

Nadat we hier een behoorlijke tijd hadden gereden was het weer tijd om wat rond te gaan crossen buiten de Game Farm. Peter vond dat ik er nog te schoon uitzag dus er werden een aantal plassen opgezocht om hier verandering in te brengen. Al met al was dit dus weer een erg leuke middag!

Vrijdag avond ben ik samen met Dominik naar een cafe geweest om de wedstrijd van Duitsland te kijken. Helaas was deze wedstrijd er hier niet op en hebben we maar naar Brazilië-Servië gekeken.

Op zaterdag zijn we met alle huisgenoten naar de rugby wedstrijd van the Springboks ( nationaal team) tegen World XV geweest. De wedstrijd begon om vijf uur maar om te zorgen dat we niks miste waren wij er al om vier uur. Voor het stadion was een grasveld met live muziek en een bar waar we hebben gewacht tot half 5. Hierna zijn we richting het stadion gegaan en hebben we onze plaatsen opgezocht. Het was geweldig om mee te maken en de Springboks hebben deze wedstrijd ook gewonnen.

Hierna zijn we naar iemand thuis geweest om even bij te komen en vervolgens naar een of andere club te gaan. Het was een erg leuke avond en dit konden we allemaal op zondag ook nog merken.

Zondags heb ik weer heerlijk uitgeslapen en ben ik s `middags met Dominik naar een winkelcentrum hier in de buurt geweest en zijn we naar de film geweest.

Dat was eigenlijk alweer alles wat ik afgelopen week heb gedaan. Volgende week dinsdag ga ik naar de kwekerij in Vredendal, dit is hier 300 km vandaan en hier blijf ik dan een paar dagen. Maar meer info hier over volgt de volgende keer.

Groetjes vanuit het nu gelukkig weer zonnige Zuid-Afrika,

Puck

(voor meer foto`s zie facebook)

  • 12 Juni 2014 - 10:01

    Monique :

    Hoi Puck,
    Wat onderneem je toch veel leuke dingen. Het is mooi om te lezen hoe jij op jouw manier Zuid Afrika ontdekt.

  • 12 Juni 2014 - 19:19

    Annemie Gertzen:

    Vandaag op aanraden van Monique de site bekeken en je reisverslagen gelezen. Zo te zien krijg je de tijd wel om want je onderneemt leuke dingen. Leuke verhalen voor het thuisfront.Zitten ook mooie foto's bij. Prachtige natuur met bergen en zee. Het weer wisselt tussen winterjas en t-shirt. Hopelijk wil het met de studie ook een beetje vlotten. Het ga je goed en ga zo door.

  • 20 Juni 2014 - 15:27

    Wilma:

    Hallo Puck
    Erg leuk om te lezen wat je allemaal beleeft in Zuid-Afrika. Aan de foto's te zien is de natuur er schitterend. Ik wens je een mooie, leerzame en gezellige tijd toe. Groetjes van ons allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Puck

Actief sinds 11 Mei 2014
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 5284

Voorgaande reizen:

13 Mei 2014 - 10 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: