5,4,3,2,1, bungeeee!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Puck Hermans - WaarBenJij.nu 5,4,3,2,1, bungeeee!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Puck Hermans - WaarBenJij.nu

5,4,3,2,1, bungeeee!!

Blijf op de hoogte en volg Puck

15 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal,

Nadat ik de vorige keer weer een lap tekst had geschreven had ik mij voorgenomen om de volgende keer het verhaal weer wat korter te maken. Helaas is er alweer zoveel gebeurt dat dit waarschijnlijk weer niet gaat lukken.

Na even terug te hebben gelezen waar ik ook alweer was gebleven in mijn verhaal begin ik maar gewoon bij zaterdag 28 juni. Dit aangezien de werk week een gewone werkweek was met weinig bijzonderheden.

Zaterdag morgen ben ik met Dominik naar de beroemde Biscuit mill food market geweest. Dit was de markt die we eerder al een keer hadden willen bezoeken maar wat was mislukt. Het was een erg grote en drukke markt maar leuk om een keer mee te maken. Het was een heel geplaar om de auto ergens te parkeren maar het was nog erger om er ook weer weg te komen. Nadat dit was gelukt zijn we richting de derde bekende berg gegaan namelijk Lions head. Dit was een berg die een stuk kleiner was als Deavels Peak en Table mountain en dus een stuk aangenamer om te beklimmen. Met weer een prachtig uitzicht en mooi weer zijn we naar de top geklommen en hebben hier even genoten van een geweldig uitzicht. Nadat we weer terug waren bij de auto besloten we om ook nog even naar Caslte of good hope te gaan. Hier was eigenlijk niet zo heel veel te zien en zijn daarna ook maar weer gauw teru naar huis gegaan.

Op zondag 29 juni besloten Dominik en ik om van het mooie weer te gaan geniete bij de botanical gardens. Hier hebben we een wandeling gemaakt tussen alle verschillende planten en bomen en natuurlijk weer een aantal foto`s gemaakt. We wilden niet te lang blijven aangezien `s avonds Nederland weer moest spelen.

Op woensdag 2 juli ben ik weer met Peter naar het nieuwe tuincentrum geweest om te kijken wat hier allemaal verandert was. De dag bestond uit vooral veel kijken en waar ik kon meehelpen. Eén van de dingen die gedaan moest worden was het verzetten van een aantal telefoon palen aangezien die in de weg stonden. Hierna ben ik met Peter en Michael mee inkopen gaan doen bij een groot handel wat erg leuk was om mee te maken.

Op vrijdag 4 juli moest Duitsland weer spelen dus we besloten om deze wedstrijd dit keer te bekijken bij Fireman`s arms. Het was erg druk maar even goed een erg gezellige avond. Voor de dag erna hadden we niet echt plannen dus hier hoefde we geen rekening mee te houden.

Zaterdag 5 juli besloten we een beetje uit te slapen en vervolgens te kijken wat we erna gingen doen. Dominik vertelde dat er in Muizenberg een museum was over Haaien en dus besloten we om die kant op te gaan. We wisten niet precies waar het was dus het duurde even voor we het gevonden hadden. Toen we het gevonden hadden bleek dat het museum dicht was vanwege een renovatie maar ik had een restaurantje gespot met uitzicht op de oceaan dus besloten we daar maar even naar toe te gaan. De rest van de dag was erg rustig en omdat de avond van te voren het erg gezellig was bij Fireman`s arms besloten we er nu weer heen te gaan. Ook deze avond was weer erg geslaagd.
De dag erna zondag 6 juli resulteerde in een erg lange uitslaap dag en vervolgens in een dagje bank hangen onder het genot van de derde lord of the rings film. Nadat de film was afgelopen was het tijd om wat te gaan eten en hierna hebben we niet veel meer gedaan.

Op dinsdag 8 juli was het de bedoeling om even snel naar het nieuwe tuincentrum te gaan omdat Peter hier een afspraak had. De afspraak van Peter kwam helaas niet opdagen en hierdoor zijn we uiteindelijk de hele dag bij het nieuwe tuincentrum geweest. Hier heb ik samen met Peter de paden voor het buitengedeelte van het tuincentrum uitgezet. Met het aanhoudend succes van Fireman`s arms besloten we ook deze avond de wedstrijd van Duitsland hier te bekijken.

Ook woensdag 9 juli hebben we de Nederlandse wedstrijd weer gekeken in Fireman`s arms. Na de wedstrijd zijn we snel naar huis gegaan want de volgende dag begon voor mij een lang weekend met veel activiteiten.

Donderdag 10 juli begonnen Dominik en ik aan een uitstapje met als eind bestemming Jeffrey`s Bay. De eerste stop die wij maakte was in Hermanus hier begon namelijk om 10.00 onze whalewatching tour. Samen met een stuk of 30 andere gingen we de oceaan op om te zoeken naar de walvissen. Het bleek dat de walvissen erg verdeeld waren over gebied en het dus lastig was er een te spotten. Na een tijdje zagen we eindelijk de eerste walvis een Southern right whale. Op het einde kwam een walvis tot op een meter van de boot en het was geweldig om mee te maken. Na deze geweldige ervaring was onze volgende bestemming Cape Agulhas. Hier was niet zo heel veel te doen maar dit is het zuidelijkste puntje van Afrika en daarom besloten we hier even langs te gaan. Rond 15.00 konden we onze reis naar Jeffrey`s Bay voorzetten. Dit was nog een erg lang stuk rijden en we kwamen rond 22.30 hier aan. Eenmaal ingecheckt in het backpackers hostel besloten we nog even te gaan kijken waar we nou eigenlijk precies waren en hierna zijn we gauw genoeg gaan slapen.

Vrijdag 11 juli begon de dag rond 10.00 de reden dat we naar Jeffrey`s Bay gingen was namelijk omdat hier een surfwedstrijd werd gehouden genaamd Jbay Open. Nadat we aan waren gekomen bij het strand bleek dat de wedstrijd deze dag niet door ging vanwege te kleine golven. We besloten toch bij het strand te blijven want er waren toch behoorlijk wat surfers aan het surfen. De rest van de dag was het vooral wachten en de buurt verkennen. Rond 18.00 zou er door de straten van Jeffrey`s Bay een VW rally plaats vinden en dit wilde wij natuurlijk zien. Helaas was het maken van foto`s erg lastig aangezien het al donker was. Na de rally van verschillende punten te hebben gekeken was er nog een drift show op de Main Road. Omdat we zaterdag op tijd op wilde staan besloten we niet al te lang uit te gaan en kwamen we uit in een club.

Zaterdag 12 juli begon de dag dus al om 8.00 en vertrokken we naar Tsitsikama naar de Bloukransbridge. Bij deze brug kun je werelds hoogste brug bungeejump doen van 216m. We kwamen hier aan om iets over half 10 en wij konden al mee met de groep van 10.00. Nadat we bij het midden van de brug aan waren gekomen werd er een volgorde bepaald voor de eerste vier springers en werd de muziek aangezet. We kregen een korte uitleg wat we moesten doen en als we op het laatste moment niet meer durfde dan zouden de werknemers een vriendelijk duwtje in de rug geven. Nadat bijna iedereen was geweest werd ik klaar gemaakt voor de sprong en werd er nog even herhaald wat ik moest doen. Hierna werd ik naar de rand van de brug geholpen en moest ik met mijn tenen iets over de rand gaan staan. Er werd afgeteld 5,4,3,2,1 Bungee!! En wat volgde was een 7 seconde durende vrije val waar geen einde aan leek te komen, maar wat was dat geweldig om te doen!

Na de sprong reden we weer terug naar Jeffrey`s Bay en hier konde we nog net de laatse wedstrijd van de dag zien. Terwijl wij aan het kijken waren naar de surfers kwamen er een aantal dolfijnen die mee surfte op de golf. De middag brachten we weer vooral door bij het strand en `s avonds gingen we met een aantal andere naar een erg gezellig café.

Zondag 13 juli was het weer tijd om te vertrekken aangezien we graag de finale weer wilde zien in Firema`s arms. Het was weer een lange terug reis van ongeveer 7 uur maar dat was het zeker waard na zo`n geweldig weekend.

Gister is de gewone werk week weer begonnen en ergens deze week ga ik weer even een kijkje nemen bij het nieuwe tuincentrum, maar hierover de volgende keer natuurlijk weer meer.

Ik hoop dat jullie ook dit weer een mooi verhaal vonden en geniet van de foto`s en tot de volgende keer!

Groetjes Puck

• 17 Juli 2014 - 18:21

Monique He Rmans:

Wat leuk om jou verslagen te lezen en je houd het zo goed vol