Nog iets minder dan 2 weken - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Puck Hermans - WaarBenJij.nu Nog iets minder dan 2 weken - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Puck Hermans - WaarBenJij.nu

Nog iets minder dan 2 weken

Blijf op de hoogte en volg Puck

29 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal,

Over iets minder dan twee weken ben ik alweer op Nederlandse bodem dus daarom geef ik nog even een update over mijn avonturen.

Na een gewone werkweek begon het weekend van 19 juli erg rustig. Deze zaterdag ben ik namelijk naar één van de winkelcentrums geweest om hier eens een kijkje te nemen.

Ik had nog een aantal dingen waar ik graag heen wilde voor ik weer naar huis moest en omdat het zondag redelijk mooi weer was besloot ik naar een leeuwen park te gaan. In dit leeuwen park waren 35 leeuwen een aantal tijgers en ook een paar witte leeuwen. Het was leuk om te zien maar de meeste leeuwen lagen rustig in het gras waardoor er niet veel te beleven viel.

Nadat ik alle leeuwen en de tijgers had gezien besloot ik naar Chimp Haven te gaan. Dit park lag naast het leeuwen park. Zoals de naam al zegt waren hier een aantal chimpansees en nog een aantal andere kleinere apen. Ook dit was weer erg leuk om te zien, maar omdat het erg klein was, was ik hier ook zo klaar.

Gelukkig had ik nog een reserve adres waar ik naar toe kon gaan als ik nog tijd over had. Dit was namelijk een krokodillen farm. Het was nogal een gedoe om er te komen maar zeker de moeite waard. Voor de rondleiding begon werd er een korte presentatie gegeven over de krokodillen op het park. Hierna gingen we naar de plaats waar de krokodillen zaten. Aan het begin van de rondleiding stond een blauwe krat met 3 jonge krokodillen die na een korte uitleg overhandigt werden met de tekst: Grijp hem goed vast bij zijn hoofd en zijn staart en maak maar een paar foto`s. Nadat deze 3 krokodillen weer terug in de krat zaten hadden we de mogelijkheid om de andere krokodillen te bekijken en hier foto`s van te maken. Al met al was dit dus een aardig geslaagde zondag waar ik weer een aantal dingen heb kunnen schrappen van mijn to-do lijstje.

Donderdags ben ik weer een kijkje gaan nemen bij het nieuwe tuincentrum. Hier waren ze namelijk al begonnen met de paden aan te leggen in het overdekte buiten gebied. Langzamerhand begint het vorm te krijgen en het begint er erg mooi uit te zien.

Na aanraden van Peter ben ik zaterdags naar het aquarium geweest. Het was een erg mooi aquarium met veel verschillende soorten vissen (o.a. haaien) maar ook pinguïns. De pinguïns werden om half 3 gevoerd dus we besloten om hier op te wachten en te gaan kijken. Het was erg leuk om te zien hoe de verzorgster probeerde de vissen in de keel te krijgen van de pinguïns. Nadat zij klaar waren begon om 3 uur het voeren van de roofvissen. Helaas waren dit niet de haaien maar alle anderen roofvissen.

Afgelopen zondag moesten we op tijd opstaan om naar het game farm te gaan. Dit keer gingen Dominik en Cristal (nieuwe Franse huisgenootje) mee. Om 9 uur waren bij de kwekerij en werden we verwelkomd door Gerrit. Nadat we even moesten wachten tot de auto terug was kon de tour beginnen. Net als de vorige twee keren was het weer erg mooi en leuk om te zien. Het hoogte punt was natuurlijk weer de giraffe waar we op het einde erg dichtbij konden komen.

Gerrit vertelde dat de buren langs hem een eigen kleine bierbrouwerij hadden en vroeg of we zin hadden om hier heen te gaan. Natuurlijk slagen we dit aanbod niet af en zijn we hier een kijkje gaan nemen. Na hier nog wat te hebben gegeten hebben we onze dag hier afgesloten.

Nog iets minder als 2 weken te gaan en het avontuur zit er alweer op voor mij hier in Cape Town. Ik heb nog een weekend te gaan maar weet nog niet echt wat ik moet gaan doen. Als het weer een beetje meezit wil ik in ieder geval nog een keertje gaan surfen, maar de rest zien we vanzelf wel weer.

Ik ga er van uit dat ik jullie nog een korte update zal geven over mijn laatste dagen hier dus tot gauw!

Groetjes Puck

  • 29 Juli 2014 - 21:17

    Annemietheo@ziggo.nl:

    We wensen je nog een fijne tijd. Geniet er van en we wachten op het volgende verslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Puck

Actief sinds 11 Mei 2014
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 5283

Voorgaande reizen:

13 Mei 2014 - 10 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: