Tijd voor een Update - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Puck Hermans - WaarBenJij.nu Tijd voor een Update - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Puck Hermans - WaarBenJij.nu

Tijd voor een Update

Blijf op de hoogte en volg Puck

03 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal,

Het is alweer even geleden dat ik wat van mijzelf heb laten horen dus het werd tijd voor een update. Ik ben inmiddels alweer drie weken van huis en heb al een aardig begin gemaakt aan mijn stage opdracht, maar behalve dat heb ik natuurlijk ook een aantal erg leuke dingen gedaan de afgelopen tijd.

Op donderdag 22 mei ben ik voor het eerst gaan kijken naar de plek waar het nieuwe tuincentrum komt te staan. Het tuincentrum wordt gebouwd door het eigen personeel en zal net zoals het tuincentrum hier grotendeels buiten zijn. Om de planten in de zomer te beschermen tegen het felle zonlicht wordt een gedeelte overkapt met netten die zorgen voor schaduw.

Op zaterdagavond 24 mei ben ik met wat huisgenoten naar de champions league finale gaan kijken. Dit hebben we gedaan bij een Nederlander thuis die hier is komen wonen vanwege zijn werk. Het was erg gezellig en nadat de finale was afgelopen zijn we nog even naar een kroegje gegaan daar in de buurt.

Op zondag 25 mei ben ik samen met de Nederlandse huisgenoten gaan karten hier in de buurt. Voor maar 15 euro konden we 40 rondjes rijden. Zoals verwacht was ik niet de beste maar gelukkig ook niet de slechtste van de 4 was ik tweede geworden dus ik was erg tevreden. Door het heen en weer schuiven in de kart voelde ik het `s avonds nog aan mijn heupen dat ik gekard had.

Op dinsdag 27 mei ben ik samen met Peter een van de kwekerijen geweest. Er kwamen wat mensen van de regering naar een dam kijken waarvoor hij daar aanwezig moest zijn. Na kennis gemaakt te hebben met Gerrit (bedrijfsleider van de kwekerij daar) heb ik een korte rondleiding gekregen in het gebouw waar de potten handmatig gemaakt worden voor het tuincentrum.

Nadat de mensen van het ministerie aan waren gekomen zijn we richting de dam gegaan. Dit deden Peter en ik door achter op de pick-up van Gerrit te staan. Eerst kwamen we langs de kwekerij waar vooral veel palmbomen stonden. En na een ritje van ongeveer 5 minuten kwamen we bij een groot hek aan met een bordje waar een waarschuwing stond dat er wilde dieren zaten. Wat bleek was dat Peter samen met de buurman hier een zogenaamd Game park had met allemaal verschillende wilde dieren. Al snel genoeg konden we er al een aantal zien. Er waren vooral veel springbokken maar ook een aantal zebra`s en zelfs 3 giraffen. Het was erg mooi om te zien maar omdat we niet erg veel tijd hadden kom ik hier nog een keer terug voor een echte rondleiding.

Afgelopen vrijdag stond weer een dag op pad gepland met Peter. We begonnen de dag bij de kwekerij. Hier had Peter een overleg samen met zijn broers terwijl ze ontbeten. Na dit overleg bleek dat Peter een vergadering had waardoor hij eerst terug moest naar het tuincentrum. Michael (de tweeling broer van Peter) vroeg of ik met hem alvast mee wou gaan naar het nieuwe tuincentrum want Peter zou hier toch nog heen komen. Na hier wat mensen aangestuurd te hebben en gegeten te hebben was Peter er nog niet en zijn we terug gegaan naar het tuincentrum. Omdat Peter naar een klant moest had ik al vroegtijdig weekend en kon ik naar huis.

Toen ik thuis kwam zag ik dat een van mijn huisgenoten ook al thuis was. Omdat het erg mooi weer was besloten we om richting het strand te rijden. Het was mooi weer maar nog veel te koud voor te zwemmen dus zijn we richting wat rotsen gelopen en hebben we wat foto`s gemaakt. Daarna zijn we bij een restaurantje gaan zitten en hebben we wat gegeten.

Vrijdagavond had ik besloten om zaterdags naar Kaap de Goede Hoop te gaan en vroeg of iemand zin had om mee te gaan. Twee huisgenoten gingen mee en toen zijn we zaterdagmiddag rond een uur of 1 vertrokken richting Cape Point. We reden via een route langs de kust met een prachtig uitzicht op de oceaan. Tijdens deze rit zijn we een aantal keer gestopt om foto`s te kunnen maken.

Om bij Cape Point te komen moesten we door het Table Moutain National Park. Hier was een stuk meer te doen dan wij hadden verwacht waardoor we er al snel achter kwamen dat we toch eerder hadden moeten vertrekken. Toen we uiteindelijk door een heel mooi landschap hadden gereden en netjes de bordjes richting Cape Point hadden gevolgd kwamen we op de parkeerplaats. Het eerste wat we hier zagen was een baviaan die op het dak van een van de geparkeerde auto`s zat. Vervolgens zijn we richting de vuurtoren bij Cape Point gelopen om te kunnen genieten van het uitzicht. Ook hier was er weer een geweldig uitzicht op de oceaan! Na hier nog wat rondgekeken te hebben zijn we weer naar onder gelopen. Voor het eerst konden we op de weg naar onder de bavianen van dichtbij zien. Onder aan gekomen zijn we richting Kaap de Goede Hoop gereden en hebben we natuurlijk een foto gemaakt van het bekende bordje. Hierna zijn we naar boven gelopen ondanks dat het steeds harder begon te waaien om weer te kunnen genieten van een prachtig uitzicht.

Afgelopen zondag had ik niks gepland staan dus toen heb ik heerlijk uitgeslapen. Toen ik wakker werd en in de kamer was hadden een aantal huisgenoten het plan om te gaan laserschieten en daarna naar de film te gaan. Na wat speurwerk wisten we niet zeker of het laserschieten open was dus besloten we er maar gewoon heen te rijden. Omdat we het niet konden vinden zijn we maar richting het winkelcentrum gegaan waar ook de bioscoop lag. Hier hebben we ons opgesplitst en zijn Dominik (Duitse huisgenoot) en ik naar Godzilla gegaan. Nadat de film was afgelopen zijn we met zijn 4e gaan bowlen in de buurt van het winkelcentrum.

En nou is het alweer dinsdag, ik heb nog geen idee wat deze week gaat brengen maar dat zien we vanzelf wel weer! Na het schrijven van deze lap tekst is het misschien toch verstandig om iets vaker wat te schrijven. Maar in ieder geval hoop ik dat jullie het leuk vonden om te lezen.

Trouwens allemaal bedankt voor de leuke reacties op het vorige stukje en tot de volgende keer maar weer!

Groetjes Puck

  • 03 Juni 2014 - 17:26

    Jeanne Sturme:

    Mooi om te lezen....ik zie je in mijn hoofd overal rond rijden en genieten van het uitzicht...succes..

  • 03 Juni 2014 - 19:25

    Annemie Christians:

    Natuurlijk lezen we graag je verhalen. Zijn erg benieuwd naar alles. Zou best willen ruilen. Geniet er maar goed van. Veel plezier samen met de anderen en tot je volgende verhaal.

  • 03 Juni 2014 - 21:32

    Tinus Hermans:

    Nou Puck, misschien wel lang gewacht, maar wat een prachtig verhaal. Mam en Ik hebben echt genoten!!!! We kijken verwachtingsvol uit naar het volgende verhaal.

  • 04 Juni 2014 - 08:09

    Stijn:

    Volgens mij heb je het prima naar je zin Puck! Nice pictures! Ik kijk uit naar het volgende verhaal!

  • 05 Juni 2014 - 21:33

    Henny:

    Ha Puck. Mooi verslag over je belevenissen. Groetjes oet dun kroenenberg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Puck

Actief sinds 11 Mei 2014
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 5289

Voorgaande reizen:

13 Mei 2014 - 10 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: