Alweer een week van huis - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Puck Hermans - WaarBenJij.nu Alweer een week van huis - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Puck Hermans - WaarBenJij.nu

Alweer een week van huis

Blijf op de hoogte en volg Puck

20 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal,

Ik ben nu al bijna een week van huis dus het wordt wel eens tijd voor een eerste verslag.

Op dinsdag 13 mei ben ik vertrokken naar Kaapstad Zuid-Afrika. Mijn vlucht vertrok om 15:10 vanuit Dusseldorf naar Dubai. De vlucht verliep erg goed en heb ondertussen wat films gekeken. Aangekomen in Dubai (01:15 lokale tijd) ben ik eerst wat gaan rond kijken op het vliegveld om vervolgens bij de Mc Donalds terecht te komen. Hierna moest ik nog een behoorlijke tijd wachten voor mijn vlucht naar Kaapstad vertrok want deze ging pas om 03:50.

De vlucht van Dubai naar Kaapstad ging ook goed. Tijdens deze vlucht heb ik ook een aantal films gekeken alleen heb ik bijna bij geen een van de films het einde gezien omdat ik de hele tijd in slaap viel. Rond half 12 was ik in Kaapstad en daar werd ik opgehaald om vervolgens naar mijn huis voor de komende 3 maanden te gaan.

Ik zit in een huis met op dit moment 8 studenten en heb een redelijk eenvoudige kamer. Ik heb woensdag niet veel meer gedaan dan mijn spullen uitpakken en wat gaan eten.

Donderdag had ik al mijn eerste stage dag. Mijn huurauto was er nog niet dus ben ik met iemand van het stagebureau naar the Cape Garden Centre gereden. Hier heb ik kennis gemaakt met de mensen op kantoor en met mijn begeleider Peter van Niekerk. Tijdens het gesprek met Peter is mijn opdracht wat duidelijker geworden. Ik ga in de komende tijd namelijk een marketingplan schrijven. In de middag werd mijn huurauto gebracht dus nu kon ik `s avonds zelf naar huis rijden. Het is behoorlijk vreemd om aan de andere kant van de weg te rijden maar het begint te wennen.

Vrijdag was mijn eerste echte dag, ik ben toen begonnen aan mijn plan van aanpak. s`Avonds ben ik met wat Nederlandse huisgenoten naar een café gegaan om te gaan poolen wat erg gezellig was.

Op zaterdag heb ik niet zo heel veel gedaan, ik heb een rondje gemaakt in de omgeving en ben even naar de supermarkt geweest. s'Avonds ben ik met een huisgenoot gaan eten bij een restaurant genaamd Sticky Fingers. Verder heb ik die avond niet veel meer gedaan omdat ik zondag morgen op tijd op moest om te gaan hiken.

Zondag verzamelde we om 9 uur bij een Rhodes memorial om te beginnen aan onze hike naar Deavels Peak. Vanaf dit begin was er al een geweldig uitzicht en dit werd alleen maar beter. Ik kan nu nog steeds merken dat ik het berg beklimmen niet gewend ben maar het was het zeker waard. Wat een prachtig uitzicht was er op die berg!

Maandag ben ik weer verder gegaan met mijn plan van aanpak en was ik erg blij dat ik alleen maar hoefde te zitten.

En nu is het alweer dinsdag, alweer een week van huis, ook al voelt het voor mij nog maar als een paar dagen. Het is allemaal nog steeds erg wennen maar dit zal wel goed komen.

Tot de volgende keer!

Groetjes Puck

  • 20 Mei 2014 - 18:58

    Annemie Christians:

    Wist niet dat je in het buitenland bent. Heb je verslag en de foto's gezien. Niet mis. Geniet er van en benieuwd naar je verhalen.

  • 20 Mei 2014 - 19:21

    Pap:

    Mooi verslag Puck. Heel interessant om te lezen en fijn om te lezen, dat je al aan het wennen bent. Als je het schrijven zo vol weet te houden blijven we allemaal goed op de hoogte. Hup Poeki Pakini, zet 'm op. Veel succes in je tweede week...!

  • 20 Mei 2014 - 22:31

    Jeanne Sturme:

    Hoi Puck,heel veel succs...en geniet van deze stage tijd!hoop nog meer van je te mogen lezen!groetjes Jeanne

  • 21 Mei 2014 - 16:53

    Cristhel:

    Hoi Puck,
    Wat gaat het snel!
    Klinkt goed allemaal!
    Veel plezier in zuid Afrika!

    Groetjes vooral van Gijs, Cristhel!

  • 22 Mei 2014 - 08:18

    Reny:

    Veel succes daar Puck en geniet van de tijd die je daar bent. Gr. Reen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Puck

Actief sinds 11 Mei 2014
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 5281

Voorgaande reizen:

13 Mei 2014 - 10 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: