Almost back to Brokeze! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Puck Hermans - WaarBenJij.nu Almost back to Brokeze! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Puck Hermans - WaarBenJij.nu

Almost back to Brokeze!

Blijf op de hoogte en volg Puck

08 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal,

Zoals belooft nog een laatste update hier vanuit Cape Town.

Vorige week vrijdag begon mijn laatste weekend hier in Cape Town. Ik ben toen in de avond samen met de overgebleven huisgenoten naar Hout Bay geweest. Hier was een foodmarket met live muziek en een bar die tot 21.00 open was. Nadat het hier bijna afgelopen was zijn we weer terug naar huis gegaan en zijn we naar Stones gegaan om nog wat verder te drinken.

Zaterdag kon ik een beetje uitslapen en ben ik om half 2 vertrokken richting Atlantis om te gaan sandboarden. Dit is een soort van snowboarden alleen dan in het zand en in dit geval de duinen. Eenmaal daar aangekomen was er nog weinig te zien van de duinen en duurde het even voor dat Dylan (de eigenaar van Sandboarding Cape Town) er was. Nadat er nog wat meer mensen waren gearriveerd konden we via een zandpad richting de duinen vertrekken.

Na een korte uitleg over het waxen van de aangepaste snowboards konden we beginnen met de eerste kleine heuvels. Het bleek niet zo heel moeilijk en ik kwam er al snel achter dat het een stuk zwaarder was om de duinen weer op te komen als er van af te gaan. Na een paar kleine duinen te hebben gehad besloot ik een wat grotere duin te gaan proberen. Dit ging helaas niet altijd goed en dit resulteerde in een aantal pijnlijke vallen, maar dit mocht de pret natuurlijk niet drukken. Rond kwart voor 6 begon het langzamerhand donker te worden en was het dus tijd om te stoppen. Op de terugweg bleek dat het zand werkelijk overal zat en ik ben er dan ook heilig van overtuigd dat ik er wat van dit zand mee zal gaan naar Nederland.

s `Avonds was ik uitgenodigd voor een braai (bbq) bij iemand thuis. Dit aanbod kon ik natuurlijk niet afslaan dus hier heb ik fijn de avond doorgebracht met het nodige eten en biertjes. Zondag wilde ik nog even wat souvenirtjes gaan halen, maar dit was makkelijk gezegd dan gedaan.

Maandag begon mijn laatste stageweek en werd het dus tijd om mijn project af te ronden. Woensdagavond ben ik nog een keer samen met wat huisgenoten uit gegaan en donderdags zijn we nog een keer uit gaan eten.

Nu is het alweer vrijdag, de laatste stage dag en bijna tijd om een punt te zetten achter de mooie avonturen hier in South Africa. Ik kan terug kijken op een mooie tijd hier maar ben stiekem toch wel weer blij om terug naar Brokeze te gaan. Morgen om half 2 vertrekt het vliegtuig en zondag om vijf over half 2 land ik weer in Düsseldorf.

Tot snel allemaal!

Groetjes Puck

  • 08 Augustus 2014 - 11:34

    Annemie Christians:

    Hoi Puck,

    wat heb jij daar een mooie tijd gehad zeg. Geniet nog efkes en wij wensen je een goede terugreis en tot ziens in Brokeze.

  • 08 Augustus 2014 - 14:40

    Jeanne:

    Goede reis terug Puck!wat heb jij een geweldige stage mogen hebben!Top!Tot ziens....gr jeanne

  • 08 Augustus 2014 - 21:39

    Monique Hermans:

    Dit was je kortste verslag., maar je hebt ons middels al je verslagen een fantastisch beeld geschetst van je leven en stage in kaapstad.ik weet zeker dat je deze ervaring nooit meer vergeet. Ook wij snakken naar je thuiskomt. Tot zondag om half twee op het vliegveld in Düsseldorf..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Puck

Actief sinds 11 Mei 2014
Verslag gelezen: 1311
Totaal aantal bezoekers 5275

Voorgaande reizen:

13 Mei 2014 - 10 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: